Prohledat tento blog

pondělí 30. července 2012

Jak nemít šupinky aneb rady od laika(toto je nudný článek bez fotek)

Dnes bych se zaměřila na šupinky, ale v podstatě se jedná o takový hrubý návod na péči o pleť. K napsání tohoto článku mě popíchla čtenářka  Roseline Flower.  Nejspíš se nedovíte nic nového, ale třeba něco překvapí...Nejsem žádná kosmetička a nerada bych na svém blogu kibicovala jak se co má dělat a nedělat. Jsem spíš člověk co má rád volnost a svobodu a nerada bych tu někoho svazovala pravidly. Nicméně pokud chcete mít krásnou pleť a nemáte zrovna supermanské geny, nějakými pravidly se řídit musíte. Když už se jimi řídím i já, takový samorost, tak to už zvládne každý.

Tak tady vám dám, s dovolením, pár typů:



  • pleťový krém neaplikovat ve větším než malém množství, zhruba velikosti hrášku, určitě zde neplatí čím víc, tím líp


  • to samé platí i pro séra, podséra a nadséra, kúry, balzámy, vypínací gely apod., méně je více, vaší pleti neprospívá pět vrstev nánosů ať už se jedná o pleťovou nebo dekorativní kosmetiku

  • pravidelnost, tak tady platí opak, více je více a méně je méně, přímá úměra...čistíme pleť pořádně, dvakrát denně a to přípravky, které vyhovují zrovna vaší pleti

  • s peelingem to nepřehánět

  • vysoký ochranný faktor, tak na to dost lidí kašle, protože patří do škatulky "dlouhodobé"-tzn. výsledky se dostaví někdy kolem padesátky, ne ve dvaceti...kdo z vás stojí o předčasné vrásky, scvrklou pleť a pigmentové skvrny?


  • oční krém nanášíme ťupkáním, nikoliv tahy pod okem, opět kolonka "dlouhodobá", výsledek v podobě vyglajdaných vějířků a pytlů se dostaví později...

  • vím jaký mám typ pleti-smíšenou suchou/mastnou, mastnou, normální, suchou, dehydrovanou(poslední dvě jmenované se velmi často zaměňují)a podle toho volím přípravky na pleť

  • je jedno zda vydělávám desítku nebo padesátku čistého, zda mám kapesné dvě stovky na týden, kvalitní pleťová kosmetika se dá sehnat i za poměrně málo, chce to jen hledat(a třeba i zalovit v blogerských vodách...)

  • pokud mám velmi problematickou pleť jako je atopický ekzém či silné akné, jdu ke kožnímu

  • nic se nemá přehánět, někdy dejte pleti voraz a nechte ji žít svým vlastním životem(v překladu to znamená například to, že v sobotu ráno si pleť opláchnu vodou a celý den na ni nesáhnu, bez krému, prostě ji nechám být)

  • masky jsou fajn věc a čím pravidelněji je používáte, tím jsou fajnovější a účinky znatelnější

  • to co mi vyhovuje v létě mi pravděpodobně nebude vyhovovat v zimě

  • být spokojená, nejlépe zamilovaná, to je ten nejlepší krém na světě:-)

14 komentářů:

  1. Tyjo docela mě překvapilo to s tim krémem! Mě se totiž dělají šupinku z boku na nosu a právě jsem si to místo vždycky mazala mnohem víc:))))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem dělala taky a můj soukromý názor je ten, že se jedná o smíšenou pleť...no nevím...každopádně doporučím na nos z boku nanést něco silnějšího(třeba osmihodinový balzám, zázračný kelímek, jelení lůj...)a zbytek mazat málo, protože když máš krém co ti sedne, tak to stačí.

      Vymazat
    2. Myslím že ses trefila, nos mám suchej a kolem nosu mám pleť mastnější a rozšířený póry. Každopádně teda budu mazat normální množství a častěji:)

      Vymazat
    3. jestli se ti dělajá šupinky na nose, tak máš nedostatek vitamínu A

      Vymazat
    4. Fakt? Děkuju za informaci! No mě poslední dobou trápí i afty a tak, hodně jsem zhubla, tak jsem na tom možná blbě s více vitamíny, budu na tom muset zapracovat:)

      Vymazat
  2. Hezky napsáno, se vším taky souhlasím :-) Já mám poslední dobou s pletí celkem problém. V létě ji mám většinou mastnější, v zimě suchou. Nevím čím to je, ale letos mám pleť vysušenou, nemůžu už třeba používat pudr a tak.. Takže jsem změnila většinu pečujících přípravků a doufám, že to brzy přejde :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Poslední bod je půvabný. :-) Doufám, že se to na mně začne projevovat. :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Hmmm, asi bych se měla zamyslet nad některými svými kosmetickými postupy. Sice ještě nemám tak vysoký věk, aby to bylo moc akutní, ale prevence nikdy neuškodí, že?
    Verunka

    OdpovědětVymazat
  5. Hezky jsi to sepsala, ale osobně nesouhlasím s tím, že čím více mýt, tím líp. Pleť se mytím vysušuje a odstraňuje se svrchní ochranná mastná vrstva. Já si ho myji akorát jednou denně a v případě potřeby jen přetáhnu micelárkou

    OdpovědětVymazat
  6. No jo, já si říkám pořád, že bych to s těma vrstvama krémů neměla přehánět. Občas toho dokážu na sebe napatlat tolik, že si říkám, jestli se mi ta pokožka neudusí. Ale jinak vše dodržuji:-)

    OdpovědětVymazat
  7. super clanok...pravidelna starostlivost je zaklad...odlicovanie a hydratovanie to je cela veda a aplikovat to kazdy den a potom clovek vyzera skvele :)

    OdpovědětVymazat
  8. děkuji za článek :-) hned v prvním bodě jsem se poznala :-D

    OdpovědětVymazat
  9. Já teda musím nesouhlasit s mytím vodou, protože toto kdybych udělala tak se asi uškrábu a uloupu k smrti :D Když se po umytí obličeje nenamažu, kůže mě strašně pne a začíná se loupat praskat a tak různě, takže za mě určitě ne! A mazat v malých vrstvách pro mě taky ne... když si namažu tenčí vrstvu krému, to abych se mazala každých 5min, když dám vrstvu větší, stačí když se namažu ráno, když je třeba i přes den a nakonec večer. No a přece nejde se mazat ve všední den, kdy mám na sobe make-up, každou chvíli. Pro mě tedy silnější vrstva krému a na to tenoučká vrstva make-upu. Zastávám spíše střídání krému než takové šetření- teď střídám Eucerin, Ryor a Vichy. S ostatními body souhlasím, ale ne všechny dodržuji :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý dobře míněný komentář:-)...