Prohledat tento blog

pátek 10. srpna 2012

Erotický majstrštyk aneb arabské vůně

Arabské parfémy, čisté parfémové oleje, toaletní vody...to je svět sám o sobě. Zapomeňte na všechen mainstream z Fannů, Douglasů a jim podobných. Přesně v této chvíli se stává Versace, Moschino, Lacoste apod. jen naředěnou evropskou srágorou. Tohle je něco úplně jiného a jak vás jednou dostanou do svých podmanivých dlaní, už vás nepustí. Příval těchto vůní vás doslova ohromí, budete se snažit zapomenout, možná vás poprvé zhnusí či šokují, ale nebudete moci přestat v objevování a nasávání všech těch narkotických pachů, vůní...Stanete se závislými stejně jako já.:-)
   Možná tomu chtěla náhoda, možná to byl osud. Minulé léto jsem objevila Kashkhu cpo(která se vyrábí i v koncentraci edp), což je překrásná orientální vůně s uzeným oudem(hnilobný proces ve dřevě stromu aquilarie) a hlavně růží, nemá cenu příliš ji popisovat, pokud si nepřičichnete tak si tento parfémový poklad těžko představíte. Zrovna dávali arabský film, jak na sviňu. Já takhle ležím na sedačce, vnímám film, scenérii, herce, prostředí i atmosféru a do toho fetuju ze zápěstí Kashkhu. Naprosto dokonalá souhra. Film i Kashkha mi utkvěly v paměti pravděpodobně navždy.
  Ovšem ne všechny arabské vůně jsou těžké. Například Lulutal Bahrain od Äsgharali je příjemná, ovocně-květinová pryskyřičná vůně. Líbí se mi v ní protiklad mužských tónů, kterým dominuje tabák, vetiver a santal, oproti čistě ženským tónům ovoce a květin. Pokud máte rády kadidlové vůně, tak je pro vás povinnost ji vyzkoušet:-). Připomíná mi Fumerie turque od Serge Lutense, více ovocnou a daleko méně tabákovou. Další adept do mého parfémového tužebníku. Kdyby se tohoto parfému chtěl náhodou někdo zbavit, tak sem s ním....
  Potřebu napsat pár řádků o arabských parfémech odstartovala Khawla, která mi neočekávaně přistála na poličce  a tímto opět děkuji Lence(díky které tu máte recenzi na Hervanu a MUFE paletku).



Už samotný pohled na balení a flakon...jak se říká: jiný kraj, jiný mrav...
Kdybych vám vůni chtěla přiblížit, tak byste musely vědět jak voní šafrán a růže a pořádná dávka živočišna. Miluju živočišné vůně jako je Kingdom, Scent od Costume National...Jsou to erotické a nestoudné vůně které se líbí nejen mně, ale i mužům v mém okolí. Khawla je jiná, ale sexuální podtext jí nechybí. Už když vidíte tekutinu v přezdobeném flakonku. Sytá, vyzrálá barva zapadajícího slunce. Líná a požitkářská vůně šafránu, růží a oudu, která se drží u těla a při každém pohybu s vámi jde i ona erotická, ženská, teplá vůně...Nádherná a přes silný začátek i jemná vůně ženy. Tak ji vnímám já.
 Přiznám se, že velmi nerada píšu recenze na parfémy. Neustále se mi hlavou honí že na to prostě nemám. Ovšem u arabských vůní je to jiné. Vzbuzují u mě nebývalé emoční výkyvy a prožitky, okamžitě po přičichnutí se mi vybavují místa, lidé, situace a atmosféra...A celé to vlastně píšu jen proto, abych alespoň jednu z vás, co mě čtete, přiměla vyzkoušet nějaký ten parfém z těchto končin:-)

Pokud jste to přečetly až na samý konec, tak vám děkuji a klobouk dolů:-)

Pište své názory, dotazy, připomínky, zkušenosti, cokoliv vás napadne a předem za to díky.:-)







33 komentářů:

  1. Na mě by asi byly všechny moc těžké, ale to vůbec nevadí tomu, že bych si někdy chtěla aspoň čuchnout :)

    OdpovědětVymazat
  2. teda ja jsem ten clanek precetla jednim dechem. A kde k takovemu parfemu prijit? Na ebay nic.

    OdpovědětVymazat
  3. OK OK uz jsem nasla, a tenhle potrebuju (Lulutal Bahrain Asgharali), uz jen kvuli flasticce, ja mam totiz tu schopnost odhadnou jestli mi bude vonet podle flakonu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jeanny, Lulutal je nádherný a můj jasný tip na další nákup. No pokud máš tu schopnost, tak abys neuklouzla, arabky jsou fakt jiný svět:-)

      Vymazat
  4. Flakonek se tedy výrobcům víc než povedl. Jsem ráda, že píšeš, že ne všechny tyhle vůně jsou těžké a kořeněné. Ikdyž mi mnohé voní, nevím, kdy je přesně použít, abych nesmrděla jak...víme co, že:-)?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-)...Je to asi o zvyku, ale pro mě synonymum slova smrdět jako .... je buďto smrdět potem nebo živými květy:-D Ostatní toleruju:-)

      Vymazat
  5. Okouzlující flakonek... :) A ještě lepší popisy vůní... Hm, tohle vypadá jako něco, k čemu si chci minimálně přičichnout.

    OdpovědětVymazat
  6. Anonymní3:17:00

    Milá Levandule od Lutense, nepíše se "majstrštych", ale "majstrštyk". Je to z německého "Meisterstück" a CK se čte jako K, ne jako CH. Pokud neumíš používat cizí výrazy, měla by ses držet českých. Případně doporučuji konzultaci se Slovníkem cizích slov. http://slovnik-cizich-slov.abz.cz/web.php/slovo/majstrstyk

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za připomínku.

      Vymazat
    2. Anonymní10:31:00

      A opravíš si to, drahá?

      Vymazat
    3. Pokud máš něco k tématu, tak prosím, pokud si chceš hrát na jazykozpytce, tak prosím vyhledej jiný blog. Děkuji!

      Vymazat
    4. Anonymní4:55:00

      Přímo v tomto příspěvku je výzva: "Pište své názory, dotazy, připomínky, zkušenosti, cokoliv vás napadne a předem za to díky.:-)" Jelikož sama vyžaduješ, ať píšeme, co nás napadne, tak jsem ti vyhověla. Při pohledu na nadpis mě napadlo, že v něm máš chybu. Tak bys to mohla uznat a opravit.

      Vymazat
  7. Nevadilo by mi, nějaký arabský parfém vlastnit:)

    OdpovědětVymazat
  8. Ach jo, někteří lidé si neustále pletou blogy o kosmetice s blogy jazykovědnými..a ještě se nedokáží podepsat. Zřejmě léčení nějakého komplexu? :)
    ...Jinak parfém vypadá úžasně! Mám několik vzorků arabských vůní a občas si je máznu na zápěstí, jen tak pro sebe, ale mezi lidi bych si je (zatím) asi netroufla vzít.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono je to spíš o tom, že z výše zmíněného příspěvku čiší zlomyslná radost, že z autorky může udělat blbku, která používá cizí slova a neví, jak na to. Já si taky nemůžu pomoct, pravopisné prasárny na blozích mi vadí a autory upozorním, že tam mají chybu. Nikdo nikoho nenutí, aby se prezentoval klasickým blogem, když se psaním skončil slohy v šesté třídě na základce, ne? Co je to za logiku. Umím psát, mám blog, umím fotit, mám fotoblog. Neumím nic, nemám blog. :-) To, že nás naučili psát v první třídě nebo že umíme mačkat spouť na zrcadlovce nic neznamená. Děláme to, ale pořád ještě se oboje dá dělat dobře nebo pěkně blbě. Kosmetické blogy bývají vesměs obsahově přínosné, forma občas uklouzne a řekla bych, že autorky nejsou tak hloupé, aby jim zpětná vazba nepřinesla možnost se zlepšit. Takže pro to upozornit, když najdu chybu, určitě jsem. Na tomhle blogu si cením toho, že autorku baví a zas tak dramaticky to neprožívá. Některým slečnám se blog vymkl z rukou, myslely si, že si budou s pár kamarádkami vyměňovat tipy, co a jak a pak se děsně diví, že když mají blog pověšený na netu, přístupný pro kohokoli, najde se i ten, kdo má touhu jim dát najevo, že je nemusí, něco se jim hrozně nepovedlo. (Taky se občas neudržím, jak jsem konsternovaná, uznávám, ale snažím se být slušná a nerýpavá.)

      Vymazat
    2. Jasně, taky když čtu některé články na internetu, tak se chytám za hlavu. Proti upozornění na chybu taky nic nemám.. právě naopak, zpětná vazba je důležitá! Ale je rozdíl upozornit na chybu, kterých se mimochodem dopouštějí i "pisálci" ve veřejných sdělovacích prostředcích, kteří pravděpodobně se slohem a mluvnicí v 6. třídě neskončili, a dělat z člověka blba:)
      Anonymu zřejmě nešlo o upozornění, ale (jak jsi výše napsala) o zlomyslnost. Proto tedy má reakce:)Je jasné, že veřejný blog může číst kdokoliv a taktéž kdokoliv na cokoliv reagovat..a proto jsem taky této možnosti využila :)

      Vymazat
    3. Ráda bych tě vyvedla z iluze, že v médiích pracují lidi, kteří tomu rozumí. Tedy mají vystudovanou žurnalistiku nebo alespoň nějaký příbuzný humanitní obor. V médiích se běžně uplatní ti, kteří mají sotva maturitu a pak to podle toho vypadá. Jako nic proti vzdělání s maturitou, ale přece jen veřejné mínění média formují dost výrazně a to by snad měli dělat lidi s patřičným vzděláním.

      Vymazat
    4. Já neříkám, že tam pracují géniové, jenom to, že i v novinách se objevují sekance:)

      Vymazat
    5. Zuzi, však ti dám parfém odzkoušet a jsem zvědavá na tvůj názor. Díky za zastání, v podstatě se mě to nedotklo, stejně si cizí slova budu psát dál:-D Pokud byl záměr ze mně udělat blbku, tak se to nepovedlo, tento pocit se nedostavil:-)

      Ai, máš pravdu, blog fakt moc neprožívám, já ho založila s tím, že kdyby alespoň jeden člověk četl pravidelně, tak budu mít radost:-)a vážím si toho, že ho čte pravidelně tak chytrá holka kterou ty bezpochyby jsi!:-)

      Vymazat
  9. Anonymní16:23:00

    Krasny stavnaty popis! Nalakala jsi mne! :)
    L.

    OdpovědětVymazat
  10. Náhodou, popisovat vůně umíš. :-) Jen mě osobně jsi tedy na vějičku moc nechytila. Já radši jemné květinově-ovocné vůně, než ty těžké, zemité. Já mám prostě ty slaďounké vodičky ráda, vím, že pro některé je to moc prvoplánové a bolí je z toho sladkého hlava. Akorát můj děda mi v tomhle dělá radost, když se ráno voním a dávám si na sebe něco ze svých oblíbených, tak pak chodí a v provonělém pokoji říká, že mu to hrozně hezky voní. :-D Doma mám jeden parfém, od kterého budu muset zjistit, co je to zač, bez krabičky ke mně připutoval už otevřený, protože obdarovanému (resp. obdarované) nevoněl. A mně hrozně. Je to taková jemně sladká vůně, taková sofistikovaná. Chtěla bych ho ještě zkusit sehnat, mám totiž na vůně smůlu, většinou mi je přestanou vyrábět/zamiluju si už nesehnatelnou limitku. :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ai, já mám sladké vodičky taky ráda. Mně se líbí Bright Crystal stejně jako Kashkha:-D Ai, tak pokud budeš chtít, dej mi na mail fotku flakonku, možná budu vědět:-D

      Vymazat
  11. Ai, mám to podobně..dlouho jsem hledala ten nej parfém. A když jsem ho našla, tak ho co? Přestali vyrábět:(
    Jakou má ten tvůj neznámý lahvičku? jsem hrozně zvědavá, co to může být :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne-e, Cacharel!:(

      Vymazat
    2. Ahá, já mám pocit že i rush končí.

      Vymazat
    3. končí! ale klasika..2 naštěstí ne

      Vymazat
    4. Aha, takže zase zůstává jen svěženka, stejně jako u Gucciho kostky:-)

      Vymazat
  12. Na arabky jsem narazila letos a taky jsem ohromená, jak jsou nádherné hlavně v létě, nikdy bych to do nich neřekla. Zatím mám jenom nějaké El nabil, ale na příští léto bych si chtěla pořídit Kashku, Rasasi Romance a možná Zuhoor, uvidíme :) Letos v létě kromě El nabilek používám ještě Shalimar, ten je ve vedru úplně dokonalý, snad jako jediný ho cítím i mnoha hodinách (jinak mám na poličce ještě Truth, občas Eclat arpege, Covet, ale ty jsou fajn max. do 25 stupňů, pokud je víc, do pěti minut jsou fuč :/).

    OdpovědětVymazat
  13. prosim vas, kde ty parfemy kupujete? ja si vzdycky nejaky vyberu, ale nikde ho nemuzu najit :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonymní3:05:00

      V řeznictví, někdy v železářství.

      Vymazat

Děkuji za každý dobře míněný komentář:-)...