Prohledat tento blog

neděle 28. dubna 2013

Tohle mě štve.

Když můžou ostatní, můžu taky já. Už nějakou dobu pozoruji v blogosféře mírný přetlak. Jasně, celkem se to dalo čekat, jejich výlevy nejsou až tak originální a nečekané jako spíše povýšené a trapné. A tak když si můžou upustit páru ony, můžu i já. Jde o řešení toho, kdo co dostal zdarma a co nedostal zdarma. Zda si o zaslání něčeho někdo řekl či neřekl, jak to vlastně je...Dohady a spekulace, nikdo nikoho nejmenuje, ale jízlivým a shazujícím způsobem o tom na svém "lepšínežuostatních" blogu píše a možná i tak doufá ve větší sledovanost a návštěvnost. Já si nikdy o nic neřekla ani nenapsala, ale proč bych sakra vyčítala někomu, že to dělá?! To je snad jeho věc. Máte s tím problém?! Proč?! Přeci vy to neděláte. Tak proč to řešíte? Ono totiž ty výlevy působí mírně zakomplexovaně. Možná si to ani neuvědomujete, ale vy nejspíš nejste o nic lepší než blogerky, které mají ostré lokty (které já sama nemám) a o něco si napíší. A víte co, já jim vlastně fandím. Lepší ostré lokty, než zapšklá škeble s Chanel výbavičkou.

zdroj Google.com


Jak může kosmetickou blogerku štvát spolupráce s kosmetickou firmou taky nechápu. Mně nikdy nikdo nenapsal, abych psala pozitivní recenze. Nikdy jsem nepsala o výrobku nepravdivě a lživě. A jmenujte mi tedy prosím ty, kteří ano. Jsou to jen provokativní a ubohé kecy rádoby moralistek.

Zdroj Google.com


To je asi tak vše, co mě štve (co se týče blogu). Myslím si, že je víc na úrovni řešit naštvání a popuzení tím, že někoho nečtu než tím, že neurčitě někoho rozmáznu. To dělají slaboši. 

53 komentářů:

  1. Anonymní11:05:00

    Fakt trapnej článek. Nebo spíš "článek". Hvězdo.

    OdpovědětVymazat
  2. Myslím, že je to dobře napsáno... Já na jednu stranu souhlasím s tebou, ale souhlasím i s "druhým" táborem. Pro mě je největší problém s "nepřiznanými" věcmi. Blogerkám, které čtu věřím jejich recenze, ale zase mi připadne fér uvést, jestli výrobek dostaly nebo si koupily. NI když vím, že mi do toho nic není a je pravděpodobné, že tímto přiznáváním asi nakrknou ještě víc čtenářů...

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem byla nakonec tou diskuzí taky dosti znechucená :-( Přece jen snad každý odhadneme míru "podplacení" článku a podle toho si blogy svobodně vybíráme.
    Uf, le teď jsem zas naštvaná na sebe, protože dneska celý den zevlím na blozích a komentuju, než abych se učila půdní typy, bič na mě!

    OdpovědětVymazat
  4. Já ti naprosto rozumím, diskuzi jsem si pročetla a došla k závěru, že je mi to vlastně úplně jedno, kdo co dělá, nebo nedělá. Stejně jako neřeším, jestli má soused zelenější trávník, nebo lepší auto a kde na to vzal (jestli si někde nenakrad), tak neřeším, kde berou blogeky produkty o kterých píšou...
    A jestli píšou na objednání...? vlastně je mi to taky jedno, čtu blogerky, kterým věřím :-) a kdyby se mi náhodou něco nezdálo, určitě nebyly jediné, kdo o produktu psal...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi tak, čumím se přes plot a porovnávám. Tak tohle já fakt nemusím, každý má možnost volby, každý zdraví člověk může jezdit v audi a ne ve škodovce, ale jsou ti, co makají a jsou pak ti, co si stěžují.

      Vymazat
  5. Anonymní11:28:00

    Uvést, zda je výrobek "dárek" nebo koupený za vlastní by mělo být automatickou součástí článků.

    OdpovědětVymazat
  6. Já si myslím, že bychom neměly řešit to, jestli je výrobek věnovaný nebo ne. Svoboda psaní, názoru, projevu,... :)
    Kéž by byl svět o něco lepší, než je... :)

    OdpovědětVymazat
  7. No koukám, že rozhořčení z jejich rozhořčení nepotkalo jen mě. A musím říct, že s Tebou plně souhlasím! :))Mně je upřímně jedno, kdo co jak získá nebo nezíská. Stejně jako mě nikdy nezajímalo kolik si kde kdo vydělává nebo kde na onu věc sebral peníze. Nebo spíš beru jako samozřejmost, že si prostě asi vydělavá :D Což je snad úplně normální, nebo ne? :) Nevím proč se poslední dobou řeší takové věci, osobně mě to obtěžuje. Pokud mě nějaký produkt zajímá, tak stejně pročítám více recenzí a názorů. A navíc už za tu chvíli, co sleduji různé blogy, mám nějak odpozorované, komu můžu veřit a čí názor je pro mě jen doplněním :) B.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je fajn, že nejsem sama, kdo to vidí podobně. A člověk počítá se zdravým rozumem dotyčné. Pokud já si chci koupit makeup od Armaniho, prolezu zhruba dvacet recenzí a udělám si jakž takž obrázek. Každý je jiný, každému sedne něco jiného. Třeba Verči nesedla Missha, mně jo. Není důvod nevěřit jí ani mně. To je prostě kosmetika, věc čistě individuální.

      Vymazat
  8. Reagoavala jsem na článek u Sofastars, budu reagovat i zde. Primárně na spolupráci nic špatného nevidím. Co mě osobně zvedá ze židle je lidská tupost, prospěchářství a vyčůranost. Tu bohužel najdeme všude i mezi blogery i mezi prodejci. Na druhou stranu mezi nimi najdeme i ty solidní. Naštěstí!!! Vše ostatní je o naši volbě, koho číst, kde nakupovat.
    Věřím svému úsudku.

    OdpovědětVymazat
  9. Jezis, toto si mi komplet vzala z ust...dokonca som dnes chcela napisat na tuto temu vlastny clanok takmer v identickom zneni, ale nedostala som sa k tomu... To je tak prizemne, riesit podobne p++oviny! A este ten ton, radoby pedagogicky a dobre mieneny... jasne, pichneme si do osieho hniezda, ale zasadne nemenujeme, trosku rozvirime vodu, na to sa chyti dalsich x pohorsene vzdychajucich husiciek a afera je na svete. Som z toho znechutena :( Keby sa kazdy radsej staral o tom, ako na tomto svete vykonat nieco pozitivne (sory za tu frazu, nie som ziaden "slunickovy clovicek", ale ine prirovnanie mi nenapada...), bol by na zemi raj.

    OdpovědětVymazat
  10. Když jsem založila blog, chtěla jsem popravdě dostat něco zadarmo a tak jsem psala do různých firem poptávky o spolupráce. Někde spolupracovat chtěli, někde ne. Teď se čas od času ozve někdo sám a z toho mám mnohem větší radost, než když jsem je uháněla já sama. :) Jinak si myslím, že je to každého věc a nikdo by to neměl odsuzovat.
    Střípky z mého života

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tak, jsme na tom stejně a vidíme to stejně.

      Vymazat
  11. Anonymní12:47:00

    Já věřím, že recenze na produkty zdarma se snaží být objektivní. Ale přece jen, je tam to "bylo to zadarmo" -> potom ani moc nevadí, že mi produkt úplně nevyhovuje. Ale pokud si za něco zaplatím z vlastní kapsy, mám k tomu prostě jiný vztah, ať chci nebo nechci=(jsem kritičtější). Takže ten vliv být shovívavější k produktům zdarma, tam určitě je. A recenze ovlivňuje nás, co blogy sledujeme a pak si daný výrobek běžíme koupit. :) Takže by se hodilo vědět, jestli je produkt darovaný či koupený.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda! Určitě se na výrobek člověk dívá shovívavěji, to nepopírám! Ale! Pokud by mi nesedl, olezla bych po něm, vysušoval by, prostě jasné "hmatatelné" důkazy, že je vadný, napsala bych to. A já vlastně píši všude, že jsem něco dostala...nebo to vyplyne ze slov jako měla jsem možnost vyzkoušet...Například Biosilk a CHI, úžasné věci na vlasy, rozšířily se mi obzory a ozdravily vlasy, za takovou spolupráci jsem vděčná. Také například nenáviděné BBčko L'Oreál, bůh a kamarádka mi budiž důkazem, že jsem ho minulý rok chtěla koupit a nikde nebyl.

      Vymazat
    2. Anonymní2:46:00

      Anonyme, ty jsi opravdu otrokem peněz! Ne na bohaté, ale na chudé to platí absolutně!

      Vymazat
  12. Anonymní12:59:00

    sorry ale s tou škleblí to podle mě je trošku pod úroveň....

    OdpovědětVymazat
  13. Na jednu stranu chápu to Tvé rozhořčení, přeci jen, to, že si někdo o něco napíše, je čistě jeho věc (pokud píše formou "neumím ani česky, ale všude cpu w", je to na pováženou a kazí to dojem z blogové sféry, ale stále je to čistě věc toho jedince.)
    Ovšem na stranu druhou tak nějak chápu i druhý tábor, ovšem ty, k jejichž článkům mám nějaké výhrady, buď nečtu a nebo nějak nemám potřebu o tom vykřikovat. Ale když jí někdo má, tak prosím. Ale chápu, že většinou lidé nechtějí jmenovat.

    OdpovědětVymazat
  14. Tohle je asi reakce na Sofa Stars, že? Ale ony přece nikoho nejmenovaly, ani tebe, tak proč to rozčilení, urážky, zdvihnuté prostředníčky? Jejich článek je vyvážený, objektivní a nikoho konkrétního nenapadá; tohle se mi zdá trochu jako reakce ve stylu potrefené husy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. On moc objektivní a vyvážený není - nenapadá konkrétní blog nebo blogy, ale v podstatě celou skupinu "relativně známějších blogů" - což je možná ještě horší. Kdyby tam bylo jasně napsáno, že to zástupce firmy prohlásil o Jaruně z blogu Nejlepší kosmetika na světě, pak by se o objektivitě asi dalo mluvit. Takhle je to házení špíny na celou skupinu blogerek, z nichž s tím značná část nemusí mít vůbec nic společného.

      Vymazat
    2. Zdvihnuté prostředníčky nedávám nikomu konkrétnímu, takže tady by se hodil mírný nadhled. Jaképak urážky, rozhodně to není reakce jen na ně, proboha!

      Vymazat
  15. Trapné :), ve tvém věku navíc ještě směšné a ubohé. Copak jsi nějaká náctka? Proboha...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Trapné, směšné, ubohé...každý máme ty hranice jinde.

      Vymazat
  16. Clanek mi prijde mozna az trosku moc drsny, ale upustit paru asi nekdy potrebuje kazdy. Pokud je spoluprace dobre a kvalitne pojata, nevidim na ni nic spatneho a je mi to naprosto jedno. Stve me ale pokud blogerky hromadi tech pripravku tolik, ze uz nemaji ani cas na recenze a z blogu se tak stava jen vystavka kosmetiky.

    OdpovědětVymazat
  17. Já vůbec neřeším jestli blogerka píše recenzi na výrobek ,který si sama koupila nebo dostala.Čtu recenze od blogérek ,kterým důvěřuji a jak se k výrobku dostaly to mne nezajímá.Holt ta závist je nám Čechům nějak vlastní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No právě, mně z toho čouhá spíš ta závist. Ani ne že bych ji cítila vůči sobě, ale že třeba kolikrát ty "větší a úspěšnější" blogerky se musí často potýkat, a to i v komentářích, s jízlivými poznámkami. Takže já ani tak neobhajuji sebe, jako ty větší. Díky nim můžeme soutěžit o značkovou kosmetiku, je to taky stojí čas a úsilí denně nebo téměř denně psát o kosmetice a nakonec, když jsou hodně dobré a osloví je dražší značka, tak sklidí nehoráznou vlnu závisti. Tak to vnímám prostě já.

      Vymazat
    2. Tak ještě jednou: pro mne je o závisti zcela vypovídající termín "zapšklá škeble s Chanel výbavičkou". A myslím, že jsem se trefila, když ti stálo za to můj předešlý komentář na toto upozorňující smazat.

      Vymazat
    3. Já jsem nic nesmazala, se uklidni prosím a podívej se kdo co psal nad Tebou, najdeš se tam taky, milá dámo.

      Vymazat
    4. Ale měla jsem se najít 2x, milá ...

      Vymazat
  18. mně nepřijde nic trapného ani na jejich článku, ani na tvém. každý si prostě napíše jak to vidí on. tisíc lidí, tisíc chutí.

    OdpovědětVymazat
  19. Já si myslím, že vůbec není špatné, když se o tom mluví, že nikdo nepíše konkrétně jména se nedivím, je to jejich věc, ale to neznamená, že se o tom nemůže psát a řešit to.. Mě je celkem jedno, jestli si to slečna koupila nebo dostala, ono když už je na blogu z 10 článků, 9 PR článků, tak to jde celkem poznat a na takové blogy ani nechodím, to se můžu podívat na reklamy v telce a je to to samé..

    OdpovědětVymazat
  20. Anonymní2:07:00

    Pokud nemá blogerka každý druhý článek sponzorovaný, tak proti tomu vbec nic nemám. Důležité je poznat, jestli jsou její recenze vůbec smysluplné a užitečné. Nedávno jsem se nasmála u recenze na krém o 3 větách, na mastnou a aknózní pleť - od uživatelky s krásnou a dle jejích vět suchou pletí - jak je krém supr a hned bych si ho měly koupit, to je jako vtip, ne? Tvůj blog mám ráda a tvé čtenářky určitě vědí, že nepatříš do skupiny takových blogerek, o jaké sem teď např. psala, ovšem tento článek na mě psobí tak trochu jako výlev uražené puberťačky, nezlob se.

    OdpovědětVymazat
  21. Howgh. Není co dodat. Jen se pod to podepsat. Bebe

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. SixtySix8:00:00

      No u vás dvou, prodejných se člověk vůbec nediví.
      K Chroustovi už ani nechodím, ale o Tobě jsem si to Levandule nemyslela, že jsi taková ........ :)

      Vymazat
    2. prodejných? ale prosím tě, kde jsi na to přišla...mrzí mě tvůj postoj, ale nic s tím nenadělám...

      Vymazat
    3. Prosím? Bebe (a Levandule ať se nenaštve, ale ještě jsem se nedostala ke zkoumání archivu pár let odzadu) je člověk, který často zkouší a píše jako jediný o značkách, které by jinak úplně zmizely z povědomí a myslím, že umí říct svůj názor. Čtu ji anonymně už více než rok a půl, vlastně to byl asi první blog, který jsem kdy začala číst a že by byl prodejný...? Se "odanonymni" a můžeme se bavit

      Vymazat
  22. Ta zapšklá škeble s Chanelkou byla dost mimo, když je očividné, koho tím myslíš. Jinak chápu obě strany, i když jejich článek je trochu propracovanější, zatímco tenhle mi přijde spíš jako rychlá reakce a vypuštění páry... každý to čas od času potřebuje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Očividné je to pro některé z Vás, jsem ráda, že jsem někoho mohla tak popudit. Jo, rychlá reakce, to jsem celá já, nerada řeším něco tím, že to budu obkecávat půl dne nebo držet ústa.

      Vymazat
    2. Anonymní23:35:00

      Co to meleš? Jaký probudit? Že se neumíš chovat a navážíš se do ostatních, nehorázně je v článku urazíš pak ještě trapně mlžíš,za to si budeš dávat zásluhu žes jako někoho probudila???? Ty se probuď!!!!!

      Vymazat
    3. Popudit, anonyme, navíc "r" a místo "b" je "p"...ale díky, dneska se mi fakt zle vstávalo...

      Vymazat
  23. Střízlivý pohled na věc! Děkuji! Po těch výkřicích jak je všecko jenom špatně... Myslím si, že každý by měl spolupracovat jak chce, chtít po firmách co chce... je to snad každého věc. Jejich blog, jejich svědomí, jejich čtenáři. A ano, štvou mě některé, o kterých vím, že to dostaly a pak píšou, že si to koupily, klamou takhle čtenáře, ale když je to baví... Časopisy dělají totéž a nikdo je za to nenapadá. Veronika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Časopisy mají povinnost (ze zákona) PR články označovat, tak aby byly jasně odlišitelné od redakčního textu. Musejí být v rámečku, označené "placená inzrece" ap.
      Ale hlavně: o tom ten článek přece nebyl, Sofa Stars kritizují lidskou vyčuranost, ne blogosféru.

      Vymazat
    2. Ostatně: teď mne napadlo, že vlastně produkty zdarma by mohly být považovány za naturální příjem, tedy jako platba za odvedenou službu. Podnikání se v CZ zákoně definuje jako souvislá činnost za účelem generování zisku, což pravidelné psaní blogu splňuje a pokud tam ty holky mají umístěnou reklamu a berou odměny/produkty, tak to přesně splňují. Měly by si tedy žřídit živnostenské oprávnění, vést účetnictví a platit daně. A samozřejmě dodržovat zákony: tedy i ty regulační pro média.
      Až se internetový trh stabilizuje, myslím, že přijde i legislativa upravující blogování, resp. podnikání na blogu (reklamu) a ta přirozeně tyhle zdivočelé kosmetické víly uklidní. Bohužel - vyčuranost neodstraní.

      Vymazat
    3. Anonymní2:41:00

      Vážně? :-)
      http://parfumerka.wordpress.com/blogsale-vune-co-uz-nepotrebuju/

      Vymazat
  24. Dík za reklamu, kočárek je prodaný!

    OdpovědětVymazat
  25. Anonymní22:21:00

    Good day! I just would like to give an enormous thumbs up for
    the nice info you might have right here on this post.
    I can be coming again to your weblog for more soon.

    Also visit my web blog; seo in guk broken lyrics

    OdpovědětVymazat
  26. Mě tedy nejvíce irituje to, když blogerce dorazí domů balíček s kosmetikou, ona nás o tom poinformuje a do pár dnů už píše článek s recenzí. Z toho by mě popravdě mázlo. Jak za ty dny může vědět, že se jí po krému neosype obličej a že jí šampon nezmastí vlasy?

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý dobře míněný komentář:-)...